APU Online Application System

日本語は英語の続きにあります。Japanese follows English.


How to Apply to APU 
Thank you very much for your interest in applying to APU. You can find full details regarding our application process in our application handbook and on our website as linked below.

Please note that your application will not be considered complete until you finish the following by your application deadline: 

    1. Submit the online application and pay the application fee
The online application is accessible below.

    2. Submit the online assessment 
You will be directed to instructions on how to submit the online assessment once you have submitted the online application and your application fee has been paid.

If you have any questions regarding the online application or the application process, please do not hesitate to contact the Office of International Admissions at the address listed below.

Undergraduate Admissions
Application Handbook
Application Information on our Website
Contact: welcome@apu.ac.jp

Graduate Admissions
Application Handbook
Application Information on our Website
Contact: Inquiry Form via the Contact page

We look forward to receiving your application! 


How to Access your Application Status Page (after submitting the online application):
After logging in below, please click the link for your application and open your application to access your application status page. 

Please note that the “Status” and “Submitted” date below only refers to your online application. This is not the status of your application fee payment and online assessment submission. To view the full status of your application to APU, please refer to the Application Checklist on your application status page.

Please refer here for Ritsumeikan Asia Pacific University's handling of personal information from applicants.

To login or create an account, scroll to the bottom of the page and click the appropriate button.



APUへの出願方法(この日本語は学部の日本語基準出願者のみに関係します。)
APUへの出願をご検討くださりありがとうございます。出願方法に関する詳細は入学試験要項と本学のアドミッションズ・オフィスウェブサイトで確認できます。

締切日までに以下の2点を完了しない場合、出願は受付されませんのでご注意ください:

    1. オンライン願書の提出と検定料の支払い
以下のReturning usersもしくはFirst-time usersの下にあるリンク先より行います。

    2. オンラインアセスメントの提出
オンライン出願と検定料の支払いをした後、オンラインアセスメントに関する案内が表示されます。

出願に関するお問い合わせがある場合、遠慮なくアドミッションズ・オフィス(welcome@apu.ac.jp)にご連絡ください。


オンライン願書へのアクセス方法
初めてオンライン願書へアクセスする場合、まず以下のFirst-time usersの下にある「Create an account」より新規でアカウントを作成しログインをしてください。その後「Start New Application / 新規に出願を開始する」をクリックしてください。続いて「Create Application」をクリックし「Open Application」をクリックするとオンライン願書へアクセスできます。

すでにアカウントを作成している場合、以下のReturning usersの下にある「Log in」よりログイン後、出願のリンクをクリックし、「Open Application」をクリックするとオンライン願書へアクセスできます。



ステータスページへのアクセス方法(オンライン願書提出後)
以下よりログイン後、出願のリンクをクリックし、「Open Application」をクリックするとステータスページが開きます。

ステータスページの中ほどに、出願の「Status」と「Submitted」の状況が表示されます。入学検定料やオンラインアセスメントのステータス管理ではありませんのでご注意ください。オンラインアセスメントを提出しない限り、APUへの出願は完了しません。APUへの出願書類の提出状況を確認する場合は、ステータスページの「Application Checklist」を確認してください。

立命館アジア太平洋大学における受験生の個人情報の取扱いについては、こちらをご参照ください。

※本学の出願システムはアメリカのシステムを使用しているため、英語のみ表示されるところがあります。ご不明な点がある場合、welcome@apu.ac.jpへお問い合わせください。
 

Returning users:

アカウントをすでに持っている方: 
以前作成したアカウントでログインを
してください。

 

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First-time users:

初めての方: 
「Create an account」をクリックし、
新規にアカウントを作成してください。

 

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